Matko na štakama lektira za 5-razred

MATKO NA ŠTAKAMA pisac: Hrvoje Hitrec
Kratak sadržaj: Poslednje poglavlje:
Dolazi Božić, a Matko odlazi na operaciju noge kako bi mu izvadili pločicu iz koljena („U bolnicu sam došao na jednoj štaki, a iz bolnice su me odvezli bez štaka, ali ne zato jer sam mogao hodati, nego zato što nisam uopće mogao hodati…“). Ponovo se nakratko vraća u kolica te se ponavlja sve sa „guskom“ i „lopatom“, a onda se vraća na štake. Kada više ne treba koristiti štake, događa se sljedeće: „Točno pet dana prije Božića bacio sam štake i to tako jako da je jedna razbila staklo na prozoru, a druga bocu na baru! Tatin konjak!“. Njegovi roditelji su bili jako sretni „Žmigalo je i u velikoj sobi i na velikom boru, ispod kojeg su bile jaslice. Njih smo složili tata i ja, a bor smo kitili mama i ja. Čekali smo da počne padati snijeg, ali nije počeo padati. Samo je jedan od sveta tri kralja pao na ovcu, jer ga nismo dobro pričvrstili. Onda smo pjevali „Narodi nam se kralj nebeski“. Ja sam pjevao jako brzo, da brže otvorim kutiju pod borom. I tak je sve završilo jako dobro. Svršetak“
Opis događaja s Matkom:
Nakon što ga je automobil bacio, Matko odlazi u bolnicu. Tamo saznajemo više o njemu, njegovim prijateljima i o nesreći. Nakon toga Matko odlazi na operaciju i ima razne nevolje. Poslije odlaska iz bolnice saznaje da neće tako brzo moći hodati. Saznajemo o njegovim nezgodama sa gipsom, te o tome kako su ga neki dečki u toplicama zadirkivali. Nakon što se vraća iz toplica, Matko doživljava sve manje i manje nevolja, iako one ne nestaju. Nakon nekog vremena Matko se nakratko vraća u kolica, ali najljepše poglavlje cijele priče je kada Matko više ne mora koristiti ni štake ni kolica.
O piscu:
Hrvoje Hitrec rođen je u Zagrebu 1943. Tamo je diplomirao komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu. Bavio se novinarstvom i politikom, ali najveći utjecaj ostavio je u književnosti. Njegove romane jednako vole djeca koliko i odrasle. Proslavio se serijalom romana „Smogovci“

Nema komentara:

Objavi komentar