Pale sam na svijetu lektira 1-razred

PALE SAM NA SVIJETU pisac: Jens Sigsgaard
Vrsta djela: Priča za djecu
Vrijeme radnje:
neodređeno
Mjesto radnje:
nepoznat grad
Likovi:
Pale i njegova majka
Kratak Sadržaj:

Jednoga se jutra djecak Pale rano probudio. Pregledao je cijeli stan trazeci
roditelje, ali njih nije bilo. Djecaka to nije zabrinulo, vec se samo malo začudio. Nakon sto se umio i obukao, odlucio je sici na ulicu. Svidjelo mu se sto nema nikoga tko bi mu branio izlazak. Jako se iznenadio otkrivsi da na ulici nema nikoga, ni zive duse. Pale je sam na cijelom svijetu! Pale ude u slasticarnicu i osladi se mlijecnom cokoladom a zatim ude u vocarnicu i pojede dvije banane. U dzep je spremio dvije narance iako je znao da to ne smije. No sad je sam na svijetu i moze uzeti sto god mu se svida. Potom se okusao u voznji tramvaja. Pale je vozio prema trgu. Bio je sretan ko moze voziti tramvajska kola. Bio je sretan sto je sam na cijelom svijetu i sto moze raditi sve sto mu se prohtije. Uzivao je u voznji sve dok nije naletio na tramvaj bio je stajao zaustavljen na pruzi ispred njega. Pale se nije ozlijedio, a bude li želio opet voziti tramvaj, sjest ce u neki drugi jer ih ima dovoljno na ulicama. Činilo mu se toga casa da je najljepse od svega bid sam na svijetu. Mozes raditi sve sto ti srce zazeli i nema nikoga tko bi te kaznio. Pale je posao dalje i dosao do velike banke u koju ljudi spremaju novac. Djecak se posebno razveselio vreci novca koju je uzeo u banci, jer ce njime kupiti sve sto pozeli. Može imati nozic i usnu harmoniku, moze imati dizalicu i bicikl i avion i kolica i auto i uopce sve na ovome svijetu! No ubrzo je shvatio da mu novac nije potreban jer u trgovinama nije bilo prodavaca pa razbaca novac po ulici. Iduci dalje, ugledao je prekrasan crveni vatrogasni automobil s ljestvama. Njime se vozao ulicama sve dok automobil nije sam stao pokraj parka u kojem se Pale obicno igrao s prijateljima. Iako je znao da to ne smije, Pale se prosetao travnjakom. To se mene nista ne tice, ta ja sam sam na cijelom svijetu. Na djecjem igralistu bila je njihaljka. Za njihanje su mu nedostajali prijatelji. Tada je Pale prvi put pozelio da je jos netko osim njega na svijetu. Zatim je htio pogledati film u kinu. No, kako nije bilo nikoga tko bi film prikazao, ni ova mu se zelja nije ostvarila. Pale je osjetio glad. Vec odavno nije nista jeo. Posao je u hotelsku kuhinju. Nazalost, ni ovdje nije bilo nikoga tko bi mu priredio ukusan obrok. Pokusaj da sam nesto skuha nije uspio. ]adni Pale, ostao je gladan .Vise ga nije veselilo sto je sam na svijetu. Zazelio se prijatelja, zazelio se tate i mame. Najvise se zazelio mame. Sjeo je u auto ne bi li u gradu pronasao barem nekoga. Tako se dovezao do zracne luke. Usao je u zrakoplov i poletio. Letio je visoko kroz bijele i sive oblake. U jednom mu se trenu ucinilo kako je udario u Mjesec. Poceo je padati prema Zemlji. Pale je kriknuo i - nasao se uplakan u svome krevetu. Pa ja sam sve to samo sanjao. Cuvsi njegov plac, brzo je dotrcala mama. Djecak joj je ispricao svoj san i kako mu je dodijalo da bude sam na cijelom svijetu.
Pale je bio sretan sto je sve to bio samo ruzan san.Opis likova:
PALE: dječak ranog školskog uzrasta, hrabar , radoznao.
MAMA: brižna, i dobra majka.
O Piscu:
Danski knjizevnik Jens Sigsgaard (1910-1991) bio je poznati djecji psiholog, rektor Frobelova seminara u Kopenhagenu i potpredsjednik svjetske organiczacije za odgoj predskolske djece. Napisao je brojne knjige za djecu, medu kojima i roman o legendarnom engleskom junaku Robinu Hoodu. Njegove knjige prevedene su na dvadesetak svjetskih jezika. Pale sam na svijetu prvi je put objavljen 1942. godine.

Nema komentara:

Objavi komentar