Tamo gdje priče rastu lektira 5-razred

TAMO GDJE PRIČE RASTU pjesnik: Grigor Vitez
Bilješke o pjesniku:

Grigor Vitez rođen je 1911 u Kosovcu kod Okučana, u Hrvatskoj. Osim poezije i proze objavio je u časopisima niz članaka s područja književnosti . Preveo je više knjiga poezije i proze, ruskih slovenskih i drugih pisaca. Za cjelokupan rad na polju književnosti za djecu dobio je nagradu 1963 i zlatnu plaketu "mlado pokoljenje" .
Doživljaj o djelu:
mislim da je ovo djelo Grigora viteza vrlo maštovito i slikvito. Kad sam pročitao/la cijelu knjigu stvorila mi se slika prirode koje su poticale Vitezove pjesme.OLOVKO, OLOVKOolovko, olovko, zašilji se!
Zadaćo, zadaćo, Napiši se!
Knjižice, knjižice, Nauči se!
A ti, lopto? to ću sam . Igrati se znam!
Tema:uradi sam
Pjesničke slike:
1. vizualne: "zadaćo, zadaćo , napiši se."
2. Taktilne: "olovko, olovko, zašilji se".
3. Rima: sam-znam
Doživljaj: ova pjesma me podsjeća na mene kad mi se ništa neda i samo bi se igrao/la. Kad želim da se sve samo napravi.
MASLAČAK
-Hej maslačku uz poljskiput,
A gdje ti je dukat žut.
-Pravio sam trampu
dao ga za lampu.
-A kome ćeš sjati,
može li se znati.
-Djeci, kad me pušu,
obasjat ću dušu.
Analiza:
Tema: razgovor izneđu maslačka i nekok drugog cvijeta.
Pjesničke slike:
Vizualne: "hej. maslačku uz poljski put,"
Auditne: "hej"
Riječi koje se rimuju:
put-žut, trampu-lampu, sjati-znati, pušu-dušu.
Dživljaj: ugodan veoma lijep i nestvaran.

Nema komentara:

Objavi komentar